Tisztelt Betegeink!

Nagyon sok telefont kapunk az oltással kapcsolatban, így megkíséreljük összefoglalni az eddigi tapasztalatok alapján a leggyakoribb kérdéseket.

Első lépés. REGISZTRÁCIÓ

Amennyiben nem regisztrált és oltást szeretne a https://vakcinainfo.gov.hu/regisztracio-oltasra weboldalon töltse ki a regisztrációs űrlapot.

Regisztrációt követően Ön felkerül egy NEAK által összeállított listára. Ezeket a listákat a háziorvos nem tudja befolyásolni vagy megváltoztatni. Viszont kizárólag ezek a listák alapján olthatjuk be betegeinket. Amennyiben oltóanyag rendelkezésre áll, a lista szerint felkeressük betegeinket emailen vagy telefonon és egyezetjük velük a részleteket.

Tekintve, hogy a háziorvosi körzeteken a járvány miatt jelentős a terheltség, kérjük ne keressenek minket azzal kapcsolatban, hogy mikor kapják meg az oltást. Mi fogunk jelentkezni a fent leírtak szerint.

Sokan jelzik, hogy kifejezetten valamilyik vakcinát szeretnék. Az eddigiek alapján ezt a döntést is központilag hozzák meg (különböző oltóanyagokhoz eltérő listákat kaptunk). A beteg dönt abban, hogy az adott vakcinát elfogadja-e. A Kormányhivatallal történt egyeztetés alapján előreláthatólag a háziorvosi körzetekben elsősorban a kínai vakcina (Sinopharm) lesz elérhető és a 60 évnél idősebb betegek szereplenek a listán. A fiatalabbak oltását oltópontokon biztosítják.

Az oltást orvosi vizsgálat előzi meg, melynek célja az olthatóság elbírálása. Ez a háziorvos (körzetben) vagy az oltóorvos(oltóponton) feladata.

Covid elleni vakcina gyógyszertárakban nem kapható, így receptre felírni sem tudjuk.

2021.03.05.